Què és el Termometre Lingüístic
La Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, està impulsant la recerca i el desenvolupament (R+D) d’una prova que permet fer un diagnòstic pedagògic de competència lingüística i pronòstic de l’amplitud de llengües que es poden aprendre. El Grup Promotor Santillana col·labora en l’edició de materials i la distribució, i la Fundació Carulla hi dóna suport. Aquest instrument, denominat Termòmetre Lingüístic, ha de permetre programar l’ensenyament de llengües estrangeres de manera diversa segons les possibilitats dels alumnes i l’han de poder aplicar els mestres d’aula -la innovació (R+D+I)-, que coneixen els infants, per a valorar la seva competència a cinc anys d’edat en una situació habitual de classe.
El Termòmetre Lingüístic —compost per sis làmines que permeten al mestre avaluar l’habilitat fonètica, la memòria auditiva, la riquesa lèxica i la capacitat d’expressió— queda integrat en l’activitat habitual d’aula, per la seva potència diagnòstica i per la qualitat del material complementari d’interès per als mestres a l’hora de situar els paràmetres de la normalitat quant al desenvolupament dels diferents elements que configuren el llenguatge, entre altres.