Què és el Marc d’Ensenyament de Llengües Vives
El Termòmetre Lingüístic queda inclòs en el Marc d’Ensenyament de Llengües Vives, un marc de referència fonamentat per a l’elaboració del projecte d’ensenyament plurilingüe a les escoles de llengua catalana, obert a les llengües romàniques amb l’anglès com a llengua transnacional. Aquest document proposa itineraris diferencials segons la competència lingüística dels infants. La proposta ha estat discutida i elaborada per un grup de professionals i estudiosos de les diverses disciplines reunits a la XLVI Universitat Catalana d’Estiu de 2014, convocats per la Societat Catalana de Pedagogia i la Delegació a Perpinyà de l’Institut d’Estudis Catalans, i va ser presentada a la Universitat Catalana d’Estiu de 2015
El MELvives està estructurat en:
c) Tensions que cal preveure i balanceig adequat a les polaritats.
d) Referents que han de guiar la presa de decisions.
d ) La didàctica per a la consolidació de les llengües estrangeres amb plantejament plurilingüe.
A partir de la pàgina 19, s’ofereixen tres models de referència que pretenen guiar les escoles o col·legis en la presa de decisions per dissenyar itineraris i concretar actuacions que permetin avançar cap a la pràctica d’enfocaments didàctic plurilingües i que impliquin totes les etapes, així com la totalitat del professorat.
Els models, que prenen com a base la diferenciació d’itineraris segons la competència de l’alumnat, es poden aplicar en major o menor grau segons les possibilitats de cada escola. Així mateix, es pot dissenyar un model propi triant-ne un dels tres i incorporant-hi elements dels altres dos.