FEM L'ESCOLA PLURILINGÜE

Termòmetre Lingüístic I Marc d'Ensenyament de Llengües Vives

setembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« maig    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Sessió plenària equip de recerca i difusió. Grups de treball

SESSIÓ PLENÀRIA DE L’EQUIP DE RECERCA I DIFUSIÓ.

FEM L’ESCOLA PLURILINGÜE

Termòmetre Lingüístic i Marc d’Ensenyament de Llengües Vives

Sessió plenària FEM L’ESCOLA PLURILINGÜE adreçada a:

  • Membres i ponents dels grups de treball.
  • Equip de recerca i difusors.
  • Col·laboradors institucionals i territorials.

 

 

 

 

 

 

Data: dimecres 12 de juliol de 9:30h a 14:30h

Lloc: Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna-URL

Carrer Císter 34. Barcelona

 

COM ARRIBARHI

https://www.google.es/maps/dir/”/URL+Facultat+de+Psicologia,+Ci%C3%A8ncies+de+l’Educaci%C3%B3+i+de+l’Esport,+Carrer+del+C%C3%ADster,+34,+08022+Barcelona/@41.4115503,2.0626686,12z/data=!3m1!4b1!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0x12a498107a66eab1:0xe5eca3c4ba08acc5!2m2!1d2.1327091!2d41.4114428!3e4

  • Els grups de treball trauran les conclusions de la validesa de la pauta d’observació espontània i l’escala de descriptors de l’escola plurilingüe.
  • Es presentarà la memòria analitzada de les actuacions del curs 2016-2017.
  • L’equip de recerca, difusió i col·laboradors convidats debatran i faran propostes per a la projecció 2017-2018.

 DESCARREGEU-VOS EL PROGRAMA DE LA JORNADA

(En acabar la jornada de treball, us convidem a dinar tots junts al Cosmocaixa i a visitar l’exposició Talking Brains de la mà del seu creador, el Dr Wolfram Hinzen)

 

 

 

 

http://agenda.obrasocial.lacaixa.es/es/-/expo-talking-brains

CONFIRMEU L’ASSISTÈNCIA A TRAVÉS D’AQUEST FORMULARI:

Formulari de confirmació d’assistència

 

________________________________________

 

 

Aquest és un programa de recerca de la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans.

 

 

 

Realitzat amb la col·laboració de:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ç

 

3a Jornada d’intercanvi d’experiències FEM L’ESCOLA PLURILINGÜE

TERMÒMETRE LINGÜÍSTIC – MARC D’ENSENYAMENT DE LLENGÜES VIVES

 

 

MESTRES I DIRECCIONS,

La Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, us convidem a assistir a la 3a Jornada d’Intercanvi d’Experiències Termòmetre Lingüístic- Marc d’Ensenyament de Llengües Vives.

  • Data:  dissabte dia 6 de maig entre les 9:00 i les 14:00h
  • Lloc: a l’escola Marta Mata de Barberà del Vallès. Carrer de la Torre Esteper, 1. Barberà del Vallès. 

 

Prop de la cruïlla d’autopistes AP7, C58, sortida Barberà
A tocar de l’estació tren  Renfe: Barberà del Vallès
LOCALITZACIÓ
Cliqueu AQUÍ

 

A qui va adreçada la jornada?

  • A mestres i direccions que hagin assistit a les jornades formatives territorials  FEM L’ESCOLA PLURILINGÜE que han tingut lloc entre els mesos de gener i febrer del 2017.
  • A mestres i direccions vinculades al Termòmetre lingüístic- Marc d’Ensenyament de Llengües Vives des del curs 2014-2015
  • La jornada també queda oberta a mestres i direccions d’escoles que vulguin conèixer experiències relacionades amb didàctiques d’oralitat i plurilingües.

 

 

JORNADA ORGANITZADA PER LA SOCIETAT CATALANA DE PEDAGOGIA AMB CONVENI AMB EL DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA I AMB LA COL·lABORACIÓ DELS SERVEIS EDUCATIUS DEL VALLÈS OCCIDENTAL VII.

Acreditació de 5 hores per assistència

 

 

 

 

Estructura i desenvolupament de la jornada:

La jornada està dissenyada en dos blocs de presentacions d’experiències simultànies a càrrec  d’escoles de diverses procedències i característiques, totes elles vinculades al programa TL-MELvives.

  • El primer bloc estarà  destinat a la presentació d’experiències relacionades amb l’oralitat i l’us del llenguatge a l’escola.
  • El segon bloc estarà destinat a la presentació d’experiències relacionades amb l’ensenyament de llengües amb plantejament plurilingüe.

Entre un i altre bloc, podrem gaudir d’una exel·lent conferència sobre el perfil de mestre plurilingüe a càrrec de la Dra. Rita Peix, professora de la Universitat de Montpeller.

 

El perfil de mestre plurilingüe.

De la didàctica del plurilingüisme a la competència intercultural.

 

DESCARREGUEU-VOS EL PROGRAMA EN FORMAT PDF. (en construcció)

Data màxima per a la inscripció: dimecres 3 de maig de 2017. Inscripció gratuïta.

Cal formalitzar la vostra inscripció a través d’aquest aplicatiu.

Aplicatiu d’inscripció.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FEM L’ESCOLA PLURILINGÜE – JORNADA FORMATIVA A ANDORRA

FEM L’ESCOLA PLURILINGÜE

Termòmetre Lingüístic i Marc d’Ensenyament de Llengües Vives

Recerca        Desenvolupament          Innovació

(R+D+I)

termometre-300x168

 

JORNADA FORMATIVA A ANDORRA:

Data: 4 de març de 2017

Lloc:

Col·legi Sant Ermengol

AD500 Andorra la Vella, Andorra

Hora: de 9:30h a 14:00h

Inscripció: gratuïta. Cal formalitzar la inscripció a través d’aquest aplicatiu:

Aplicatiu inscripció jornades 2017-Catalunya i Andorra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Amb conveni col·laboratiu amb:

departamentlogo

 

 

Edició a càrrec de Grup Promotor Santillana

grup_2_1

 

 

 

 

 

QUI ES POT INSCRIURE A LA JORNADA I ALTRES INFORMACIONS D’INTERÈS

  • La jornada s’adreça a EQUIPS DIRECTIUS, MESTRES D’EDUCACIÓ INFANTIL, CICLE INICIAL I RESPONSABLES DELS PROJECTES PLURILINGÜES DELS CENTRES EDUCATIUS.
  • La jornada està dissenyada per a CENTRES EDUCATIUS DE NOVA INCORPORACIÓ i MESTRES i EQUIPS DIRECTIUS de centres educatius que ja apliquen el programa QUE NO HAGIN ASSISTIT A LES SESSIONS FORMATIVES DELS ANYS ANTERIORS.
  • Us recomanem un mínim de tres persones per centre educatiu. (Una o dues persones de l’equip directiu/ una o dues mestres d’Educació infantil / una persona responsable o amb visió global del projecte lingüístic de centre).

DESCARREGUEU-VOS EL PROGRAMA DE LA JORNADA EN FORMAT PDF.

Aprendre diverses llengües és una oportunitat i una necessitat, no només per mera exigència del mercat laboral, sinó perquè, al capdavall, l’aprenentatge de llengües i cultures estrangeres ens obre la porta a entendre el món des d’altres perspectives i sensibilitats, alhora que ens ajuda a comprendre les maneres diferents de segmentar la realitat, atès que cada sistema lingüístic aporta la seva cosmovisió i els seus filtres de simbolització.

L’escola, com a espai de socialització dels infants, esdevé un pilar fonamental per al procés d’adquisició del llenguatge. Mestres i alumnes parlen i interactuen diàriament, comparteixen experiències i expressen sentiments… en definitiva, es troben com a persones i aprenen juntes, ja que l’adquisició del llenguatge és alhora un procés cognitiu i emocional.

Però, com s’ensenya a parlar bé? Com s’articula un procés d’aprenentatge de llengües que parteixi de la llengua pròpia i es projecti a l’aprenentatge de les llengües estrangeres?

Hem de debatre molt aquests assumptes.

Ens cal assumir que ensenyar a parlar bé no només és donar l’oportunitat als infants d’expressar-se lliurement. Hem de saber que el llenguatge oral es configura a partir de quatre habilitats que es desenvolupen a partir d’uns usos i unes intencionalitats que hem de preveure i per a les quals hem de trobar els escenaris adients. Hem d’explorar la didàctica i trobar solucions metodològiques. Cal dissenyar una avaluació integrada en el procés d’aprenentatge que ens permeti autoregular-lo.

Ens cal un marc referencial que permeti fonamentar i elaborar un model d’ensenyament de llengües que parteixi de les llengües del territori, considerant i aprofitant les llengües dels alumnes i la proximitat de les llengües romàniques per a projectar-se a l’aprenentatge de llengües estrangeres d’una manera interrelacionada, no de manera paral·lela i en compartiments closos, com hem fet fins ara.

Aprofitar la proximitat entre llengües per a iniciar-se en un aprenentatge receptiu que permetria a l’infant constatar que cap llengua no és territori del tot desconegut, si s’hi ha accedit aprofitant el cabal de coneixements que es pot tenir d’una determinada llengua, pel fet de conèixer-ne una altra que pertany a la mateixa família lingüística.

La Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’ Estudis Catalans, està impulsant, amb la col·laboració del Departament d’Enseyament de la Generalitat de Catalunya, la recerca i el desenvolupament (R+D) d’una prova que permet fer un diagnòstic pedagògic de competència lingüística i pronòstic de l’amplitud de llengües que es poden aprendre. El Grup Promotor Santillana, amb conveni de mecenatge científic, assumeix l’edició i la distribució, i la Fundació Carulla hi dóna suport. Aquest instrument, anomenat Termòmetre Lingüístic, ha de permetre programar l’ensenyament de llengües estrangeres de manera diversa segons les possibilitats dels alumnes i l’han de poder aplicar els mestres d’aula, que coneixen els infants, per a valorar la seva competència a cinc anys d’edat en una situació habitual de classe.

diapositiva1

 

 

 

 

 

 

 

 

El Termòmetre Lingüístic —compost per sis làmines que permeten al mestre avaluar l’habilitat fonètica, la memòria auditiva, la riquesa lèxica i la capacitat d’expressió— està esdevenint una eina d’utilitat perquè queda integrat en l’activitat habitual d’aula, per la seva potència diagnòstica i per la qualitat del material complementari d’interès per als mestres a l’hora de situar els paràmetres de la normalitat quant al desenvolupament dels diferents elements que configuren el llenguatge, entre altres.

diapositiva2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

El Termòmetre Lingüístic queda inclòs en el Marc d’Ensenyament de Llengües Vives, un marc de referència fonamentat per a l’elaboració del projecte d’ensenyament plurilingüe a les escoles de llengua catalana, obert a les llengües romàniques amb l’anglès com a llengua transnacional. Aquest document proposa itineraris diferencials segons la competència lingüística dels infants. La proposta ha estat discutida i elaborada per un grup de professionals i estudiosos de les diverses disciplines reunits a la XLVI Universitat Catalana d’Estiu de 2014, convocats per la Societat Catalana de Pedagogia i la Delegació a Perpinyà de l’Institut d’Estudis Catalans, i va ser presentada a la Universitat Catalana d’Estiu de 2014.

diapositiva3captura-de-pantalla-2016-10-13-a-las-11-44-02

 

GRUP DE TREBALL – L’EXPRESSIÓ ESPONTÀNIA. PAUTA D’OBSERVACIÓ

SCP/eR3/gtPEE

Grup de treball restringit a docents seleccionats.

 

 

 

TERMINI MÀXIM PER A LA INSCRIPCIÓ: 20 de desembre de 2016

Tots estem d’acord que parlar bé no només ens permet expressar, afirmar, opinar, argumentar…, sinó que també ens permet respondre, intervenir i participar oportunament per animar, per disculpar-nos, per demanar i per oferir-nos als altres. Parlar bé ens permet acceptar ser contradit pels altres i exposar-nos a les crítiques amb esperit constructiu. Parlar bé ens permet trobar els mots adients a cada situació, ens permet comprendre el món amb profunditat per poder implicar-nos en la societat de manera activa i solidària, ens permet no deixar-nos dominar ni imposar-nos als altres, ens permet defensar els nostres drets i complir els nostres deures, desenvolupant-nos i projectant-nos en tots els sentits.

Ens cal assumir que ensenyar a parlar bé no només és donar l’oportunitat als infants d’expressar-se lliurement. Hem de saber que el llenguatge oral es configura a partir de quatre habilitats que es desenvolupen a partir d’uns usos i unes intencionalitats que hem de preveure i per a les quals hem de trobar els escenaris adients. Hem d’explorar la didàctica i trobar solucions metodològiques.

Així doncs, cal dissenyar una avaluació integrada en el procés d’aprenentatge que ens permeti autoregular-lo.

Hem de dotar-nos d’indicadors clars d’evidència compartida per veure el nivell d’adquisició de cada habilitat. La percepció personal, per bé que honesta, no és fiable, i encara menys precisa si no disposem d’un referent extern construït, contrastat i acceptat. Amb consistència pedagògica podem disposar d’una escala que anirem afinant amb les aportacions professionals. Cada equip docent pot procedir a l’autoavaluació amb conjunció de valoracions individuals o de sessions d’equips dialogades entre iguals. Amb un cert recorregut pràctic i reflexió col·laborativa podrem disposar d’un instrument, una escala d’indicadors fiables amb criteris precisos.

En aquest sentit, l’observació directa i els enregistraments d’infants en situació d’oralitat, seran l’eina més consistents per al debat compartit i la construcció de la pauta de valoració.

 

OBJECTIUS

  • Elaborar una pauta o instrument d’avaluació de l’expressió espontània  que pugui ser aplicat pel centre educatiu i contrastat externament.
  • Redactar els indicadors del vivell de desenvolupament de les diverses habilitats.
  • Desglossar cada indicador amb criteri de consolidació segons una escala de tres graus.
  • Debatre i decidir els nivells d’adquisició de cada habilitat segons indicadors d’evidència i baremació homologada.
  • Realitzar pilotatge en centre educatiu.

CONTINGUTS:

  • Elements i estructura de la pauta d’avaluació.
  • Indicadors de nivell de desenvolupament de les habilitats orals
  • Criteris de consolidació segons escala baremada
  • Aplicació pilot

PONENTS:

Miquela Sastre, Enriqueta Garriga, Elisabeth Dulcet

 

Acreditació 30 hores Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya (en tràmit)

departamentlogo

 

 

 

 

ORGANITZACIÓ, FUNCIONAMENT I FASES

DESTINATARIS:  és un grup de treball adreçat docents d’Educació Infantil i Cicle Inicial pertenenyents a escoles que han iniciat un procés de reflexió sobre l’expressió espontània dels infants i l’avaluació de la mateixa.

NOMBRE D’INSCRITS: Es poden inscriure dues o tres persones per centre educatiu.

PRIMERA FASE: Enregistraments

Del dia  11 de gener de 2017  fins el dia de la jornada formativa: els assistents hauran d’enregistrar els infants en situació d’oralitat. (5 hores)

S’aconsella vídeos o fragments curs, de 2 o tres minuts, Així mateix, cal evitar enregistrar única i exclusivament la cara de l’infant, sinó que cal que es pugui veure la interacció amb el mestre i la situació de context.

El dia 10  de gener de 2016:  es trametrà el document inicial. El dia de la posada en comú  els components del grup de treball han donaran resposta de la seva recepció i comprensió, l’aplicabilitat que veuen a la seva escola i el valor formatiu que té per a ells, prèvia discussió en centre (10 hores)

SEGONA FASE:  1ª sessió presencial

Contribució inicial al document: esmenes, correccions…

Posada en comú de les contribucions i posterior taller pràctic a partir dels enregistraments adreçat a les escoles de nova incorporació (4 hores)

Escoles de la província de Barcelona: trobada el 21 de gener de 2017, de 9:00h a 11:00h – Coordinadora Enriqueta Garriga-

Escoles de la província de Girona: trobada el 28 de gener de 2017, de  9:00h a 11:00h – Coordinadora Enriqueta Garriga –

Escoles de Tarragona: trobada el 11 de febrer de 2017, de 9:00h a 11:00h – Coordinadora a determinar-

Escoles de Lleida: trobada el 18 de febrer  de 2017, de 9:00h a 11:00h – Coordinadora Carme Moncasí-

TERCERA FASE: Reelaboració del document per part dels ponents

Del 20 de febrer al 20 de març: Lliurament de les contribucions.

QUARTA  FASE Del 20 de març al 20 d’abril . Reelaboració del document per part dels ponents.

CINQUENA  FASE: Del 20 d’abril al 30 de juny. Autoaplicació i anàlisi en centres (10 hores)

SISENA FASE: Segona sessió presencial.

El 10 de juliol a l’Institut d’Estudis Catalans. Valoració de la funcionalitat i validesa de la pauta de valoració.

 

Inscriviu-vos a través d’aquest aplicatiu.

APLICATIU D’INSCRIPCIÓ ALS GRUPS DE TREBALL

DIRECTORI DE PARTICIPANTS

GRUP DE TREBALL- Descriptors de l’escola plurilingüe

imatge-grup-de-treball-1

SCP/eR3/gtDEP

Grup de treball restringit a directius escolars seleccionats.

TERMINI MÀXIM D’INSCRIPCIÓ: 20 de desembre de 2016

Cada escola ha de fer el seu procés cap a l’ensenyament plurilingüe. Ja no en podem dubtar en la societat actual globalitzada. Cal garantir l’entesa universal sens perjudici de la diversitat de llengües, diversitat de pensament, diversitat de comprensió i explicació de la realitat.  Hi ha, no una sinó moltes llengües vives. Una és la llengua del territori, d’altres són llengües vives per la presència de parlants i de comunitats de parlants, algunes són llengües vives en les relacions comercials i en els grups de viatgers o turistes.

Les llengües estan en contacte i es contaminen transferint-se paraules, fonètica, estructures o expressions. Cal aprendre-les en contacte per fer-ne un bon aprenentatge.  Els professors que ensenyen una llengua han de conèixer quina és la llengua de l’alumne i algunes característiques diferencials.

Hem de dotar-nos d’indicadors clars d’evidència compartida per veure com avancem en fer l’escola plurilingüe. La percepció personal, per bé que honesta, no és fiable, i encara menys precisa si no disposem d’un referent extern construït, contrastat i acceptat. Amb consistència pedagògica podem disposar d’una escala que anirem afinant amb les aportacions professionals. Cada equip docent pot procedir a l’autoavaluació amb conjunció de valoracions individuals o de sessions d’equips dialogades entre iguals. Amb un cert recorregut pràctic i reflexió col·laborativa podrem disposar d’un instrument, una escala d’indicadors fiables amb criteris precisos.

OBJECTIUS

  • Elaborar una pauta o instrument d’autoavaluació que pugui ser aplicat pel centre educatiu i contrastat externament.
  • Redactar els indicadors de l’escola que fa un ensenyament efectiu plurilingüe
  • Desglossar cada indicador amb criteri de consolidació segons una escala de tres graus.
  • Debatre i decidir quan una escola pot ser considerada plurilingüe segons indicadors d’evidència i baremació homologada.
  • Realitzar pilotatge en centre educatiu.

CONTINGUTS:

  • Elements i estructura de la pauta o ‘instrument d’autoavaluació.
  • Indicadors de l’escola plurilingüe
  • Criteris de consolidació segons escala baremada
  • Aplicació pilot

PONENTS:

Martí Teixidó, Francesc Blanch, Neus Lorenzo

 

Acreditació 30 hores Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya (en tràmit)

departamentlogo

 

 

 

 

ORGANITZACIÓ, FUNCIONAMENT I FASES

DESTINATARIS: és un grup de treball adreçat a equips directius i/o responsables dels projectes plurilingüístics dels centres educatius.

NOMBRE D’INSCRITS: Es poden inscriure dues o tres persones per centre educatiu.

PRIMERA FASE:  El dia 20 de desembre es trametrà el document inicial. Abans de la jornada formativa gener els components del grup de treball han d’haver donat resposta de la seva recepció i comprensió, l’aplicabilitat que veuen a la seva escola i el valor formatiu que té per a ells. (10 hores)

Aquesta resposta es lliurarà per escrit i es debatrà el dia de la sessió presencial de cada territori.

SEGONA FASE:  1ª sessió presencial

Posada en comú de les contribucions, esmenes, correccions…. Intercanvi d’impressions  i posterior traspàs a les escoles de nova incorporació (4 hores)

Escoles de la província de Barcelona: trobada el 21 de gener de 2017, de 9:00h a 11:00h – Coordinadora Neus Lorenzo-

Escoles de la província de Girona: trobada el 28 de gener de 2017, de  9:00h a 11:00h – Coordinadora Gemma Padilla –

Escoles de Tarragona: trobada el 11 de febrer de 2017, de 9:00h a 11:00h – Coordinadora a determinar-

Escoles de Lleida: trobada el 18 de febrer de 2017, de 9:00h a 11:00h – Coordinador Francesc Blanch-

TERCERA FASE: Del 20 de febrer  al 20 de març. Lliurament del document de contribucions prèvia posada en comú a l’equip docent del centre educatiu. (10 hores)

QUARTA FASE:  Del 20 de març al 20 d’abril.  Reelaboració del document per part dels ponents.

CINQUENA FASE: Del 20 d’abril al 30 de juny. Pilotatge en centres. Autoaplicació i  anàlisi dins el centre educatiu.

SISENA FASE: 12 de juliol. Segona sessió presencial conjunta per a la valoració de la funcionalitat i validesa de la pauta d’autoavaluació.

 

Inscriviu-vos a través d’aquest aplicatiu.

APLICATIU D’INSCRIPCIÓ ALS GRUPS DE TREBALL

DIRECTORI DE PARTICIPANTS

Fem l’escola plurilingüe – Sessió informativa al Berguedà

FEM L’ESCOLA  PLURILINGÜE

 El plurilingüisme a l’Europa romànica

 Recerca   Desenvolupament    Innovació

   (R+D+I)

 

 

Presentació del Termòmetre Lingüístic en el Marc d’Ensenyament de  Llengües Vives

Sin título

I el Marc d’Ensenyament de Llengües Vives

Dia: 1 de desembre

Hora: de 17:30h a 19:00h

Lloc: Escola Santa Eulàlia de Berga, C/ Olvan s/n, 08600 Berga.


ORGANITZA

566_LogoSCPVermell-851

 

 

 

captura-de-pantalla-2016-11-23-a-las-15-18-31

 

 

 

 Serà  una sessió informativa adreçada mestres d’Educació Infantil, cicle inicial i equips directius on es presentarà el programa i s’oferirà informació sobre les jornades formatives adreçades a mestres i direccions, previstes per al segon trimestre del present curs escolar.

 

______________________________________________

EL MARC d’Ensenyament de Llengües Vives és un Marc de referència fonamentat per a l’elaboració d’un projecte d’ensenyament plurilingüe a les escoles de llengua catalana, obert a les llengües romàniques amb l’anglès com a llengua transnacional.

Diapositiva3

Per al desenvolupament d’aquest marc referencial es compta amb un Termòmetre lingüístic, una prova de diagnòstic pedagògic de la competència lingüística per a infants de 5 anys concebuda, dissenyada i creada per la Societat Catalana de Pedagogia amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament i amb el mecenatge del Grup Promotor Santillana i el suport de la Fundació Lluís Carulla.

Diapositiva2

DESCARREGUEU-VOS EL PROGRAMA DE LA SESSIÓ

Programa sessió informativa

 INSCRIVIU-VOS A TRAVÉS D’AQUEST APLICATIU

Aplicatiu d’inscripció

FEM L’ESCOLA PLURILINGÜE- Sessió informativa a Tarragona

 

 

FEM L’ESCOLA  PLURILINGÜE

 El plurilingüisme a l’Europa romànica

 Recerca   Desenvolupament    Innovació

         (R+D+I)

 

 

Presentació del Termòmetre Lingüístic en el Marc d’Ensenyament de  Llengües Vives

Sin título

 

 

I el Marc d’Ensenyament de Llengües Vives

Dia: 1 de desembre

Hora: de 11:30h a 13:30h

Lloc:  Institut Pere Martell (Complex Educatiu de Tarragona. Autovia de Salou s/n)

ORGANITZA

566_LogoSCPVermell-851

 

 

 

departamentlogo

 

 

Serveis Territorials a Tarragona

 Serà  una sessió informativa adreçada als equips directius on es presentarà el programa i s’oferirà informació sobre les jornades formatives adreçades a mestres i direccions, previstes per al segon trimestre del present curs escolar.

 

______________________________________________

EL MARC d’Ensenyament de Llengües Vives és un Marc de referència fonamentat per a l’elaboració d’un projecte d’ensenyament plurilingüe a les escoles de llengua catalana, obert a les llengües romàniques amb l’anglès com a llengua transnacional.

Diapositiva3

Per al desenvolupament d’aquest marc referencial es compta amb un Termòmetre lingüístic, una prova de diagnòstic pedagògic de la competència lingüística per a infants de 5 anys concebuda, dissenyada i creada per la Societat Catalana de Pedagogia amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament i amb el mecenatge del Grup Promotor Santillana i el suport de la Fundació Lluís Carulla.

Diapositiva2

DESCARREGUEU-VOS EL PROGRAMA DE LA SESSIÓ

Sessió informativa Tarragona

INSCRIVIU-VOS A TRAVÉS D’AQUEST APLICATIU

Aplicatiu d’inscripció

CODI D’INSCRIPCIÓ

7000420507

FEM L’ESCOLA PLURILINGÜE- JORNADA FORMATIVA A LLEIDA

FEM L’ESCOLA PLURILINGÜE

Termòmetre Lingüístic i Marc d’Ensenyament de Llengües Vives

Recerca        Desenvolupament          Innovació

(R+D+I)

termometre-300x168

 

JORNADA FORMATIVA A LLEIDA

Data: 18 de febrer de 2017

Lloc:

Universitat de Lleida (UdL)

Edifici Polivalent

(Campus de Cappont) C/ Jaume II, 71

LLEIDA

Hora: de 9:15h a 14:15h

Inscripció: gratuïta. Cal formalitzar la inscripció a través d’aquest aplicatiu:

Aplicatiu inscripció jornades 2017-Catalunya

Jornada formativa organitzada per la Societat Catalana de Pedagogia, amb conveni col·laboratiu amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya

566_logoscpvermell-851

 

 

 

Activitat semipresencial amb acreditació de 10 hores del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

departamentlogo

 

 

Edició a càrrec de Grup Promotor Santillana

grup_2_1

 

 

 

 

 

QUI ES POT INSCRIURE A LA JORNADA I ALTRES INFORMACIONS IMPORTANTS

  • La jornada s’adreça a EQUIPS DIRECTIUS, MESTRES D’EDUCACIÓ INFANTIL, CICLE INICIAL  I RESPONSABLES DELS PROJECTES PLURILINGÜES DELS CENTRES EDUCATIUS.
  • La jornada està dissenyada per a CENTRES EDUCATIUS DE NOVA INCORPORACIÓ i MESTRES i EQUIPS DIRECTIUS de centres educatius que ja apliquen el programa QUE NO HAGIN ASSISTIT A LES SESSIONS FORMATIVES DELS ANYS ANTERIORS.
  • Atès que la capacitat màxima de la sala és per a 150 persones, recomanem un màxim de 3 persones per centre educatiu.
  • Les inscripcions es faran per ordre de sol·licitud. 10 dies abans de la data de la jornada formativa us confirmarem si ens ha estat possible atorgar-vos plaça

 

DESCARREGUEU-VOS EL PROGRAMA DE LA JORNADA EN FORMAT PDF.

Aprendre diverses llengües és una oportunitat i una necessitat, no només per mera exigència del mercat laboral, sinó perquè, al capdavall, l’aprenentatge de llengües i cultures estrangeres ens obre la porta a entendre el món des d’altres perspectives i sensibilitats, alhora que ens ajuda a comprendre les maneres diferents de segmentar la realitat, atès que cada sistema lingüístic aporta la seva cosmovisió i els seus filtres de simbolització.

L’aprenentatge de llengües no ha resultat prou eficaç a Catalunya:

En primer lloc, perquè el tractament uniforme de la llengua no pot donar resposta a una societat tan diversa com la nostra. Sovint, es programa l’ensenyament de la llengua per a la franja intermèdia d’alumnes.

En segon lloc, perquè hem volgut trasplantar models d’altres països, en comptes d’elaborar-ne un de propi que s’ajusti a la nostra realitat sociocultural. Aquest fet s’ha materialitzat en un model d’aprenentatge de llengües que obliga l’infant a aprendre una llengua partint de zero, la qual cosa produeix la impressió desmotivadora que s’hi enfronta amb total ignorància, per comptes d’aprofitar la proximitat entre llengües per a iniciar-se en un aprenentatge receptiu que permetria a l’infant constatar que cap llengua no és territori del tot desconegut, si s’hi ha accedit aprofitant el cabal de coneixements que es pot tenir d’una determinada llengua, pel fet de conèixer-ne una altra que pertany a la mateixa família lingüística.

La Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’ Estudis Catalans, està impulsant, amb la col·laboració del Departament d’Enseyament de la Generalitat de Catalunya, la recerca i el desenvolupament (R+D) d’una prova que permet fer un diagnòstic pedagògic de competència lingüística i pronòstic de l’amplitud de llengües que es poden aprendre. El Grup Promotor Santillana, amb conveni de mecenatge científic, assumeix l’edició i la distribució, i la Fundació Carulla hi dóna suport. Aquest instrument, anomenat Termòmetre Lingüístic, ha de permetre programar l’ensenyament de llengües estrangeres de manera diversa segons les possibilitats dels alumnes i l’han de poder aplicar els mestres d’aula, que coneixen els infants, per a valorar la seva competència a cinc anys d’edat en una situació habitual de classe.

diapositiva1

 

 

 

 

 

 

 

El Termòmetre Lingüístic —compost per sis làmines que permeten al mestre avaluar l’habilitat fonètica, la memòria auditiva, la riquesa lèxica i la capacitat d’expressió— està esdevenint una eina d’utilitat perquè queda integrat en l’activitat habitual d’aula, per la seva potència diagnòstica i per la qualitat del material complementari d’interès per als mestres a l’hora de situar els paràmetres de la normalitat quant al desenvolupament dels diferents elements que configuren el llenguatge, entre altres.

diapositiva2

 

 

 

 

 

 

 

 

El Termòmetre Lingüístic queda inclòs en el Marc d’Ensenyament de Llengües Vives, un marc de referència fonamentat per a l’elaboració del projecte d’ensenyament plurilingüe a les escoles de llengua catalana, obert a les llengües romàniques amb l’anglès com a llengua transnacional. Aquest document proposa itineraris diferencials segons la competència lingüística dels infants. La proposta ha estat discutida i elaborada per un grup de professionals i estudiosos de les diverses disciplines reunits a la XLVI Universitat Catalana d’Estiu de 2014, convocats per la Societat Catalana de Pedagogia i la Delegació a Perpinyà de l’Institut d’Estudis Catalans, i va ser presentada a la Universitat Catalana d’Estiu de 2014.

diapositiva3captura-de-pantalla-2016-10-13-a-las-11-44-02

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

JORNADA FORMATIVA ORGANITZADA AMB SUPORT I COL·LABORACIÓ DE:

captura-de-pantalla-2016-11-14-a-las-15-48-01

 

 

 

 

 

 

FEM L’ESCOLA PLURILINGÜE- JORNADA FORMATIVA A TARRAGONA

FEM L’ESCOLA PLURILINGÜE

Termòmetre Lingüístic i Marc d’Ensenyament de Llengües Vives

Recerca        Desenvolupament          Innovació

(R+D+I)

termometre-300x168

 

JORNADA FORMATIVA A TARRAGONA:

Data: 11 de febrer de 2017

Lloc:

Campus Catalunya. Avinguda Catalunya, 35.

Universitat Rovira i Virgili (URV)

TARRAGONA

Hora: de 9:15h a 14:15h

Inscripció: gratuïta. Cal formalitzar la inscripció a través d’aquest aplicatiu:

Aplicatiu inscripció jornades 2017-Catalunya

Jornada formativa organitzada per la Societat Catalana de Pedagogia, amb conveni col·laboratiu amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya

566_logoscpvermell-851

 

 

 

Activitat semipresencial amb acreditació de 10 hores del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

departamentlogo

 

 

Edició a càrrec de Grup Promotor Santillana

grup_2_1

 

 

 

 

 

QUI ES POT INSCRIURE A LA JORNADA I ALTRES INFORMACIONS D’INTERÈS

  • La jornada s’adreça a EQUIPS DIRECTIUS, MESTRES D’EDUCACIÓ INFANTIL, CICLE INICIAL I RESPONSABLES DELS PROJECTES PLURILINGÜES DELS CENTRES EDUCATIUS.
  • La jornada està dissenyada per a CENTRES EDUCATIUS DE NOVA INCORPORACIÓ i MESTRES i EQUIPS DIRECTIUS de centres educatius que ja apliquen el programa QUE NO HAGIN ASSISTIT A LES SESSIONS FORMATIVES DELS ANYS ANTERIORS.

DESCARREGUEU-VOS EL PROGRAMA DE LA JORNADA EN FORMAT PDF.

Aprendre diverses llengües és una oportunitat i una necessitat, no només per mera exigència del mercat laboral, sinó perquè, al capdavall, l’aprenentatge de llengües i cultures estrangeres ens obre la porta a entendre el món des d’altres perspectives i sensibilitats, alhora que ens ajuda a comprendre les maneres diferents de segmentar la realitat, atès que cada sistema lingüístic aporta la seva cosmovisió i els seus filtres de simbolització.

L’aprenentatge de llengües no ha resultat prou eficaç a Catalunya:

En primer lloc, perquè el tractament uniforme de la llengua no pot donar resposta a una societat tan diversa com la nostra. Sovint, es programa l’ensenyament de la llengua per a la franja intermèdia d’alumnes..

En segon lloc, perquè hem volgut trasplantar models d’altres països, en comptes d’elaborar-ne un de propi que s’ajusti a la nostra realitat sociocultural. Aquest fet s’ha materialitzat en un model d’aprenentatge de llengües que obliga l’infant a aprendre una llengua partint de zero, la qual cosa produeix la impressió desmotivadora que s’hi enfronta amb total ignorància, per comptes d’aprofitar la proximitat entre llengües per a iniciar-se en un aprenentatge receptiu que permetria a l’infant constatar que cap llengua no és territori del tot desconegut, si s’hi ha accedit aprofitant el cabal de coneixements que es pot tenir d’una determinada llengua, pel fet de conèixer-ne una altra que pertany a la mateixa família lingüística.

La Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’ Estudis Catalans, està impulsant, amb la col·laboració del Departament d’Enseyament de la Generalitat de Catalunya, la recerca i el desenvolupament (R+D) d’una prova que permet fer un diagnòstic pedagògic de competència lingüística i pronòstic de l’amplitud de llengües que es poden aprendre. El Grup Promotor Santillana, amb conveni de mecenatge científic, assumeix l’edició i la distribució, i la Fundació Carulla hi dóna suport. Aquest instrument, anomenat Termòmetre Lingüístic, ha de permetre programar l’ensenyament de llengües estrangeres de manera diversa segons les possibilitats dels alumnes i l’han de poder aplicar els mestres d’aula, que coneixen els infants, per a valorar la seva competència a cinc anys d’edat en una situació habitual de classe.

diapositiva1

 

 

 

 

 

 

 

 

El Termòmetre Lingüístic —compost per sis làmines que permeten al mestre avaluar l’habilitat fonètica, la memòria auditiva, la riquesa lèxica i la capacitat d’expressió— està esdevenint una eina d’utilitat perquè queda integrat en l’activitat habitual d’aula, per la seva potència diagnòstica i per la qualitat del material complementari d’interès per als mestres a l’hora de situar els paràmetres de la normalitat quant al desenvolupament dels diferents elements que configuren el llenguatge, entre altres.

diapositiva2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

El Termòmetre Lingüístic queda inclòs en el Marc d’Ensenyament de Llengües Vives, un marc de referència fonamentat per a l’elaboració del projecte d’ensenyament plurilingüe a les escoles de llengua catalana, obert a les llengües romàniques amb l’anglès com a llengua transnacional. Aquest document proposa itineraris diferencials segons la competència lingüística dels infants. La proposta ha estat discutida i elaborada per un grup de professionals i estudiosos de les diverses disciplines reunits a la XLVI Universitat Catalana d’Estiu de 2014, convocats per la Societat Catalana de Pedagogia i la Delegació a Perpinyà de l’Institut d’Estudis Catalans, i va ser presentada a la Universitat Catalana d’Estiu de 2014.

diapositiva3captura-de-pantalla-2016-10-13-a-las-11-44-02

 

JORNADA ORGANITZADA AMB SUPORT I COL·LABORACIÓ DE:
 departamentlogo
Serveis Territorials de Tarragona
captura-de-pantalla-2016-11-14-a-las-14-55-02
Departament de Pedagogia

FEM L’ESCOLA PLURILINGÜE-JORNADA FORMATIVA A GIRONA

 

Termòmetre Lingüístic i Marc d’Ensenyament de Llengües Vives

Recerca        Desenvolupament          Innovació

(R+D+I)

 

JORNADA FORMATIVA A GIRONA

Data: 28 de gener de 2017

Lloc: Institut Santiago Sobrequès. Carrer de Joan Reglà 2-4 de Girona.

Hora: de 9:15h a 14:15h

Inscripció: gratuïta. Cal formalitzar la inscripció a través d’aquest aplicatiu:

Aplicatiu inscripció jornades 2017-Catalunya

Jornada formativa organitzada per la Societat Catalana de Pedagogia, amb conveni col·laboratiu amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya

566_logoscpvermell-851

 

 

 

Activitat semipresencial amb acreditació de 10 hores del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

departamentlogo

 

 

Edició a càrrec de Grup Promotor Santillana

grup_2_1

 

 

 

 

 

QUI ES POT INSCRIURE A LA JORNADA I ALTRES INFORMACIONS D’INTERÈS

  • La jornada s’adreça a EQUIPS DIRECTIUS, MESTRES D’EDUCACIÓ INFANTIL I CICLE INICIAL I RESPONSABLES DELS PROJECTES PLURILINGÜES DELS CENTRES EDUCATIUS.
  • La jornada està dissenyada per a CENTRES EDUCATIUS DE NOVA INCORPORACIÓ i MESTRES i EQUIPS DIRECTIUS de centres educatius que ja apliquen el programa QUE NO HAGIN ASSISTIT A LES SESSIONS FORMATIVES DELS ANYS ANTERIORS.
  • Atès que la capacitat màxima de la sala és de 150 persones, les inscripcions es realitzaran per ordre de sol·licitud. 10 dies abans de la data de la jornada us confirmarem si us hem pogut atorgar plaça.
  • Recomanem un màxim de tres inscrits per centre educatiu.

DESCARREGUEU-VOS EL PROGRAMA DE LA JORNADA EN FORMAT PDF.

Aprendre diverses llengües és una oportunitat i una necessitat, no només per mera exigència del mercat laboral, sinó perquè, al capdavall, l’aprenentatge de llengües i cultures estrangeres ens obre la porta a entendre el món des d’altres perspectives i sensibilitats, alhora que ens ajuda a comprendre les maneres diferents de segmentar la realitat, atès que cada sistema lingüístic aporta la seva cosmovisió i els seus filtres de simbolització.

L’aprenentatge de llengües no ha resultat prou eficaç a Catalunya:

En primer lloc, perquè el tractament uniforme de la llengua no pot donar resposta a una societat tan diversa com la nostra. Sovint, es programa l’ensenyament de la llengua per a la franja intermèdia d’alumnes..

En segon lloc, perquè hem volgut trasplantar models d’altres països, en comptes d’elaborar-ne un de propi que s’ajusti a la nostra realitat sociocultural. Aquest fet s’ha materialitzat en un model d’aprenentatge de llengües que obliga l’infant a aprendre una llengua partint de zero, la qual cosa produeix la impressió desmotivadora que s’hi enfronta amb total ignorància, per comptes d’aprofitar la proximitat entre llengües per a iniciar-se en un aprenentatge receptiu que permetria a l’infant constatar que cap llengua no és territori del tot desconegut, si s’hi ha accedit aprofitant el cabal de coneixements que es pot tenir d’una determinada llengua, pel fet de conèixer-ne una altra que pertany a la mateixa família lingüística.

La Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’ Estudis Catalans, està impulsant, amb la col·laboració del Departament d’Enseyament de la Generalitat de Catalunya, la recerca i el desenvolupament (R+D) d’una prova que permet fer un diagnòstic pedagògic de competència lingüística i pronòstic de l’amplitud de llengües que es poden aprendre. El Grup Promotor Santillana, amb conveni de mecenatge científic, assumeix l’edició i la distribució, i la Fundació Carulla hi dóna suport. Aquest instrument, anomenat Termòmetre Lingüístic, ha de permetre programar l’ensenyament de llengües estrangeres de manera diversa segons les possibilitats dels alumnes i l’han de poder aplicar els mestres d’aula, que coneixen els infants, per a valorar la seva competència a cinc anys d’edat en una situació habitual de classe.

diapositiva1

 

 

 

 

 

 

 

El Termòmetre Lingüístic —compost per sis làmines que permeten al mestre avaluar l’habilitat fonètica, la memòria auditiva, la riquesa lèxica i la capacitat d’expressió— està esdevenint una eina d’utilitat perquè queda integrat en l’activitat habitual d’aula, per la seva potència diagnòstica i per la qualitat del material complementari d’interès per als mestres a l’hora de situar els paràmetres de la normalitat quant al desenvolupament dels diferents elements que configuren el llenguatge, entre altres.

diapositiva2

 

 

 

 

 

 

 

 

El Termòmetre Lingüístic queda inclòs en el Marc d’Ensenyament de Llengües Vives, un marc de referència fonamentat per a l’elaboració del projecte d’ensenyament plurilingüe a les escoles de llengua catalana, obert a les llengües romàniques amb l’anglès com a llengua transnacional. Aquest document proposa itineraris diferencials segons la competència lingüística dels infants. La proposta ha estat discutida i elaborada per un grup de professionals i estudiosos de les diverses disciplines reunits a la XLVI Universitat Catalana d’Estiu de 2014, convocats per la Societat Catalana de Pedagogia i la Delegació a Perpinyà de l’Institut d’Estudis Catalans, i va ser presentada a la Universitat Catalana d’Estiu de 2014.

diapositiva3captura-de-pantalla-2016-10-13-a-las-11-44-02

 

 

JORNADA ORGANITZADA AMB SUPORT I COL·LABORACIÓ DE:

Institut Santiago Sobrequés

captura-de-pantalla-2016-11-18-a-las-14-36-43 captura-de-pantalla-2016-11-18-a-las-14-28-23

 

 

 

 

 

Recordatori Activitats

  • No hi ha novetats

Administració