Termòmetre Lingüístic I Marc d'Ensenyament de Llengües Vives
setembre 2018
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« abr.    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Què és el Marc d’Ensenyament de Llengües Vives

El Termòmetre Lingüístic queda inclòs en el Marc d’Ensenyament de Llengües Vives, un marc de referència fonamentat per a l’elaboració del projecte d’ensenyament plurilingüe a les escoles de llengua catalana, obert a les llengües romàniques amb l’anglès com a llengua transnacional. Aquest document proposa itineraris diferencials segons la competència lingüística dels infants. La proposta ha estat discutida i elaborada per un grup de professionals i estudiosos de les diverses disciplines reunits a la XLVI Universitat Catalana d’Estiu de 2014, convocats per la Societat Catalana de Pedagogia i la Delegació a Perpinyà de l’Institut d’Estudis Catalans, i va ser presentada a la Universitat Catalana d’Estiu de 2015

El MELvives està estructurat en: modelsVives

a) Principis  com a fonamentació en coneixements científics acceptats.
b) Finalitats de l’ensenyament plurilingüe.
c) Tensions que cal preveure i balanceig adequat a les polaritats.

d) Referents que han de guiar la presa de decisions.

Tots aquests apartats aborden assumptes com:
a) L’oralitat de la llengua, articulació, configuració de pensament.
b) La transferència lingüística entre llengües.
c) La introducció de llengües estrangeres.

d ) La didàctica per a la consolidació de les llengües estrangeres amb plantejament plurilingüe.

A partir de la pàgina 19, s’ofereixen  tres models de referència que pretenen guiar les escoles o col·legis en la presa de decisions per dissenyar itineraris i concretar actuacions que permetin avançar cap a la pràctica d’enfocaments didàctic plurilingües i que impliquin totes les etapes, així com la totalitat del professorat.

Així mateix, apunten cap a una organització flexible que trenqui la indissoluble unitat grup classe i que permeti afrontar el tractament de la diversitat  des de perspectives noves.

Els models, que prenen com a base la diferenciació d’itineraris segons la competència de l’alumnat, es poden aplicar en major o menor grau segons les possibilitats de cada escola. Així mateix, es pot dissenyar un model propi triant-ne un dels tres i incorporant-hi elements dels altres dos.

Recordatori Activitats
  • 10.11. - 10.10.2018 |
    Comissió Fem l’escola plurilingüe – Llibre coral
    » Més informació «
Administració