Termòmetre Lingüístic I Marc d'Ensenyament de Llengües Vives
maig 2018
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« abr.    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Presentació i justificació del programa

Aprendre diverses llengües és una oportunitat i una necessitat, no només per mera exigència del mercat laboral, sinó perquè, al capdavall, l’aprenentatge de llengües i cultures estrangeres ens obre la porta a entendre el món des d’altres perspectives i sensibilitats, alhora que ens ajuda a comprendre les maneres diferents de segmentar la realitat, atès que cada sistema lingüístic aporta la seva cosmovisió i els seus filtres de simbolització

L’aprenentatge convenMapaEuropa1cional i el tractament uniforme de la llengua no pot donar resposta a una societat tan diversa com la nostra. Doncs sovint, es programa l’ensenyament de la llengua per a la franja intermèdia d’alumnes..

Així mateix, hem volgut trasplantar models d’altres països, en comptes d’elaborar-ne un de propi que s’ajusti a la nostra realitat sociocultural. Aquest fet s’ha materialitzat en un model d’aprenentatge de llengües que posa l’infant a aprendre una llengua partint de zero, situació poc motivadora si es repeteix amb cada llengua que  s’enfronta.  Es deixa d’aprofitar la proximitat entre llengües i iniciar-se en un aprenentatge receptiu que permetria a l’infant constatar que cap llengua no és territori del tot desconegut, si s’hi accedeix aprofitant el cabal de coneixement que ja es té d’una altra que pertany a la mateixa família lingüística.

Recordatori Activitats
  • 10.11. - 10.10.2018 |
    Comissió Fem l’escola plurilingüe – Llibre coral
    » Més informació «
  • 09.01. - 30.06.2018 |
    Grup de Treball El Termòmetre Lingüístic i l’observació de l’expressió oral
    » Més informació «
  • 09.01. - 30.06.2018 |
    Grup de treball Descriptors de l’Escola Plurilingüe
    » Més informació «
  • 13.06.2018 | 16:00 - 20:00 |
    IV Jornada d’intercanvi d’Experiències FEM L’ESCOLA PLURILINGÜE
    » Més informació «
  • 11.07.2018 | 10:00 - 14:00 |
    Sessió plenària equip de recerca i col·laboradors
    » Més informació «
Administració